Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Dodaj produkty podając kody

Dodaj plik CSV
Wpisz kody produktów, które chcesz zbiorczo dodać do koszyka (po przecinku, ze spacją lub od nowej linijki). Powtórzenie wielokrotnie kodu, doda ten towar tyle razy ile razy występuje.

Visual merchandising - tworzenie atrakcyjnych ekspozycji damskiej odzieży

2024-03-14
Visual merchandising - tworzenie atrakcyjnych ekspozycji damskiej odzieży

Visual merchandising definiowany jest jako sprzedaż wizualna, za pomocą ekspozycji towaru. Kluczowe znaczenie mają tu bodźce wizualne i sensoryczne oddziałujące na potencjalnych klientów. Ważne jest kreatywne podejście do aranżacji witryny sklepowej i całej przestrzeni sklepowej, tak by stały się one atrakcyjne dla klientów i wyróżniające na tle konkurencji. Jednocześnie wizualność sklepu i ekspozycji odzieży musi być zgodna z wizerunkiem marki i jej strategią.

Visual merchandising i jego główne aspekty

Mówiąc o sprzedaży wizualnej mamy na myśli główne sfery, których ona dotyka. Są to:

  1. Aranżacja witryny sklepowej, w taki sposób, aby skłoniła klientów do odwiedzenia sklepu. Witryna powinna być odpowiednio oświetlona, udekorowana, ale nie może też być chaotyczna i nadmiernie przepełniona. Powinna sprawiać wrażenie dobrze zorganizowanej, przemyślanej i estetycznie zaprojektowanej;
  2. Prezentacja odzieży wewnątrz sklepu, jej ekspozycja. Celem jest wyeksponowanie tego co jest najmocniejszą stroną sklepu, głównych pozycji odzieżowych, atrakcyjnych i modnych w danym sezonie, poszukiwanych przez klientów. Warto zadbać także o przemyślane grupowanie odzieży i jej właściwe rozlokowanie, tak aby pomóc klientowi w szybki sposób znaleźć interesujące go pozycje. Grupowanie odzieży może być według kolorów, stylów modowych, rodzajów ubrań, printów itp. Wszystko zależy od przyjętej polityki i strategii;
  3. Otoczenie i wygląd przestrzeni sklepowej. Należy dbać o czystość i porządek. Warto zbudować przestrzeń zgodną z wizerunkiem marki. Może ona być: sportowa, na luzie, młodzieżowa, elegancka, vintage, luksusowa itp. Należy tu postawić na pasujące meble, elementy dekoracyjne, fakturę ścian, obrazy, grafiki, oświetlenie, kwiaty itp. Dobrze jest stworzyć przestrzeń odpoczynku i krótkiego relaksu dla klientów, np.: w formie sof i foteli. Należy też dobrać odpowiednie wieszaki, lustra, stojaki i manekiny, dobrze, gdy są dobrej jakości.
  4. Odczucia sensoryczne klientów. Specyficzny klimat ma na celu wywołanie pozytywnych emocji u kupującego, a dzięki temu zwiększenie liczby dodatkowych, nieplanowanych zakupów. Na atmosferę sklepu wpływa muzyka (wolna i nastrojowa melodia rozluźnia i sprawia, że klient dłużej pozostaje placówce) oraz przyjemny i relaksujący zapach.

Ekspozycja odzieży damskiej w ramach visual merchandising – podsumowanie najważniejszych kwestii

Poniżej 5 głównych wskazówek, których stosowanie w ramach visual merchandising może wpłynąć na wyniki sprzedażowe w odzieżowej branż:

  1. Konieczny jest projekt ekspozycji towaru, nie może być ona przypadkowa;
  2. Spójność kolekcji odzieżowej z otoczeniem i sposobem prezentacji ma znacznie;
  3. Właściwe i przemyślane grupowanie odzieży to duży plus;
  4. Wybór topowych produktów, których ekspozycja jest odpowiednio podkreślona przyciąga uwagę;
  5. Czystość, porządek, muzyka i zapach – zawsze są ważne.

Zachęcamy jednocześnie do zapoznania się z ofertą naszej hurtowni online, w tym szerokiego wyboru damskich tanich sukienek w hurcie, modnych swetrów w hurcie, czy stylowych spodni w hurcie.

Przeczytaj także inne wpisy blogowe:

- Na czym polega hurtowa sprzedaż odzieży typu outlet?

- Jak dobrać asortyment do butiku odzieżowego?

- Hurtownia odzieżowa LaMu

Pokaż więcej wpisów z Marzec 2024
Zaufane Opinie IdoSell
4.79 / 5.00 56 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-05-22
Wsystko sie zgadza ciuszki super
2024-02-24
Wszystko super:)
pixel