Dodaj produkty podając kody
Visual merchandising - tworzenie atrakcyjnych ekspozycji damskiej odzieży
Visual merchandising definiowany jest jako sprzedaż wizualna, za pomocą ekspozycji towaru. Kluczowe znaczenie mają tu bodźce wizualne i sensoryczne oddziałujące na potencjalnych klientów. Ważne jest kreatywne podejście do aranżacji witryny sklepowej i całej przestrzeni sklepowej, tak by stały się one atrakcyjne dla klientów i wyróżniające na tle konkurencji. Jednocześnie wizualność sklepu i ekspozycji odzieży musi być zgodna z wizerunkiem marki i jej strategią.
Visual merchandising i jego główne aspekty
Mówiąc o sprzedaży wizualnej mamy na myśli główne sfery, których ona dotyka. Są to:
- Aranżacja witryny sklepowej, w taki sposób, aby skłoniła klientów do odwiedzenia sklepu. Witryna powinna być odpowiednio oświetlona, udekorowana, ale nie może też być chaotyczna i nadmiernie przepełniona. Powinna sprawiać wrażenie dobrze zorganizowanej, przemyślanej i estetycznie zaprojektowanej;
- Prezentacja odzieży wewnątrz sklepu, jej ekspozycja. Celem jest wyeksponowanie tego co jest najmocniejszą stroną sklepu, głównych pozycji odzieżowych, atrakcyjnych i modnych w danym sezonie, poszukiwanych przez klientów. Warto zadbać także o przemyślane grupowanie odzieży i jej właściwe rozlokowanie, tak aby pomóc klientowi w szybki sposób znaleźć interesujące go pozycje. Grupowanie odzieży może być według kolorów, stylów modowych, rodzajów ubrań, printów itp. Wszystko zależy od przyjętej polityki i strategii;
- Otoczenie i wygląd przestrzeni sklepowej. Należy dbać o czystość i porządek. Warto zbudować przestrzeń zgodną z wizerunkiem marki. Może ona być: sportowa, na luzie, młodzieżowa, elegancka, vintage, luksusowa itp. Należy tu postawić na pasujące meble, elementy dekoracyjne, fakturę ścian, obrazy, grafiki, oświetlenie, kwiaty itp. Dobrze jest stworzyć przestrzeń odpoczynku i krótkiego relaksu dla klientów, np.: w formie sof i foteli. Należy też dobrać odpowiednie wieszaki, lustra, stojaki i manekiny, dobrze, gdy są dobrej jakości.
- Odczucia sensoryczne klientów. Specyficzny klimat ma na celu wywołanie pozytywnych emocji u kupującego, a dzięki temu zwiększenie liczby dodatkowych, nieplanowanych zakupów. Na atmosferę sklepu wpływa muzyka (wolna i nastrojowa melodia rozluźnia i sprawia, że klient dłużej pozostaje placówce) oraz przyjemny i relaksujący zapach.
Ekspozycja odzieży damskiej w ramach visual merchandising – podsumowanie najważniejszych kwestii
Poniżej 5 głównych wskazówek, których stosowanie w ramach visual merchandising może wpłynąć na wyniki sprzedażowe w odzieżowej branż:
- Konieczny jest projekt ekspozycji towaru, nie może być ona przypadkowa;
- Spójność kolekcji odzieżowej z otoczeniem i sposobem prezentacji ma znacznie;
- Właściwe i przemyślane grupowanie odzieży to duży plus;
- Wybór topowych produktów, których ekspozycja jest odpowiednio podkreślona przyciąga uwagę;
- Czystość, porządek, muzyka i zapach – zawsze są ważne.
Zachęcamy jednocześnie do zapoznania się z ofertą naszej hurtowni online, w tym szerokiego wyboru damskich tanich sukienek w hurcie, modnych swetrów w hurcie, czy stylowych spodni w hurcie.
Przeczytaj także inne wpisy blogowe:
- Na czym polega hurtowa sprzedaż odzieży typu outlet?